Anexa la Hotărârea Consiliului Local al comunei Galda de Jos nr. 53/2019

 

PLAN DE ACȚIUNE – preambul

 

Planul  anual  de actiune  privind  serviciile  sociale  se elaboreaza   de   catre   autoritatile    publice  locale, prin  intermediul Serviciului  Public  de Asistenta  Sociala/compartimentului de asistenta sociala, in conformitate   cu măsurile  si acțiunile   prevăzute  în strategia  de dezvoltare  a serviciilor  sociale  a județului Alba, conform  prevederilor  Legii nr.292/2011, a asistenței  sociale

Planul  anual  de  actiune  cuprinde   măsuri  specifice   de imbunătățire  a sistemului   de   asistență   socială,   date  detaliate  privind numărul   si categoriile  de beneficiari,   serviciile  sociale  existente,  serviciile  sociale  pentru  a fi infiintate,  programul   de contractare   a serviciilor   de  la  fumizorii   privați,  programul   de  subvenționare,   bugetul  estimate  și sursele  de  finanțare,   propuneri   elaborate   de SPAS,  reprezentând   transfigurarea   în  obiective   a tuturor  factorilor   analizați   în procesul   de  realizare   si  dezvoltare   a unui  sistem coerent,  adaptat  nevoilor  locale  ale comunei Galda de Jos.

Planul   anual  de  actiune  urmărește  dezvoltarea   serviciilor   promovate   precum   si  crearea   altora  noi,  pentru   acoperirea   unor cerinte  tot mai crescande,  pe fondul  accentuării  îmbătrânirii populaţiei .

 

Caracteristici principale ale planului de actiune  propus:

In cadrul  Serviciul  Public  de Asistenta  Socială Galda de Jos,   măsurile  de asistență  socială  se realizează  consecvent   și  cu prioritate în favoarea  persoanelor   și familiilor  în dificultate  sau susceptibile  de a deveni  social-dependente,    pentru  prevenirea   sau ameliorarea situației  de dificultate   și atenuare  a consecințelor   acesteia,  precum  și pentru  menținerea  unui  nivel  decent  de viată  al persoanei   sau familiei,  prin  acordarea  unui  sprijin  suplimentar   constând  în prestații  și servicii  sociale.  Acestea  reprezintă   ansamblul   de activități realizate  pentru  a răspunde  nevoilor  sociale,  precum  și a celor  special,  individuale,   familiale  sau  de grup,  în vederea  prevenirii   si combaterea   riscului  de excluziune   socială  și  creștere  a incluziunii   sociale.  Serviciile  sociale  sunt  servicii  de  interes  general  și  se organizează   în forme/structuri   diverse,  în funcție  de specificul  activității/activităților  derulate  si de nevoile  particulare   ale fiecărei categorii  de beneficiari.

Serviciile  sociale au   caracter  proactiv    și  presupun   o    abordare   integrată    a     nevoilor   persoanei,    în  relație   cu  situația socio-economică,   starea de sănătate,  nivelul  de educație  și mediul  social de viată al acesteia.

Toate   aceste  măsuri   sunt  centrate   pe  respectarea    interesului   major   al  persoanei   în dificultate,   respectarea    drepturilor    si libertăților  proprii,  dreptul la   opinie  și liberă alegere  a măsurii  sociale  potrivită  fiecarui  caz.

In vederea  facilitatii  accesului  la aceste  măsuri,  în desfășurarea   activității  serviciului  se pune  accent  pe dezvoltarea   serviciilor de  informare  si centralizare   a informațiilor   privind  obiectivele   sociale  și serviciile   sociale  la care se  poate  apela,  dar  în același  timp dezvoltarea  unei relații nu numai  informaționale  cu cetățeanul,  ci și stimulative  și participative.

Un rol important  in procesul  de acordare  a serviciilor  sociale  îl are desfășurarea   de acțiuni  ce vizează  prevenirea   situațiilor   de risc și combatere  a acestora  prin educarea  și informarea  adecvată  a tinerilor,  parinților  și familiilor  în ansamblul lor.

De  asemenea,   avem  în vedere   lărgirea   ariei  de  activitate   a  serviciilor   prestate   de  autoritatea   locală  în  baza  principiului autonomiei   locale  așa cum  este definită  conform  Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019  privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial, partea I, nr. 555/05.07.2019 şi în concordanță  cu prevederile  Legii nr.292/2011, privind  asistenţa  socială.

 

 

PLANUL DE ACȚIUNE ANUAL privind serviciile sociale acordate prin intermediul compartimentului de asistenţă socială din cadrul Primăriei comunei Galda de Jos, Judeţul Alba

 

 

Grupul țintă a măsurilor propuse pentru anul  2019,  sunt persoanele  defavorizate cu nevoi financiar-materiale, persoanele cu handicap, persoanele vărstnice fără aparţinătorti și copiii ai căror părinți sunt plecați în străinătate . 

 

PLANUL  ANUAL  DE ACTIUNE

Obiectivele  generale  urmarite:

1.  Monitorizarea   si cresterea  calitatii  serviciilor  sociale  oferite pre cum și asigurarea  continuității   acestora  pe plan  local.

2.  Promovarea   transparentei   si facilitatea accesului  membrilor  comunitatii  la serviciile  sociale.

3.  Dezvoltarea   si imbunatatirea   serviciilor  sociale  acordate  persoanelor  defavorizate.

 

Măsuri  propuse  de întărire   a capacității   instituționale :

1.  Perfectionarea   personalului   din cadrul  compartimentului de asistenţă social din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Galda de Jos, judeţul Alba, în vederea  aplicării  eficiente  a legislației  în vigoare.

2.  Sustinerea  de schimburi  de experienta   cu alte  entități,  participarea   la seminarii,  conferințe,   ateliere  de lucru pentru  informarea adecvată  a personalului   si alinierea  la tendințele  actuale  de lucru  în administrație  publică  locală prin  urmarirea  modelelor   de buna practică,

3.  Lărgirea  bazei  de date cuprinzând  beneficiarii  si serviciile  de asistență  socială.

4.  Identificarea   de noi  oportunități   în  asistență  socială  și  elaborarea   de noi  proiecte  pentru   obținerea   de  finanțare   intern sau extern.

 

 

PLANUL ANUAL DE ACȚIUNE PRIVIND SERVICIILE SOCIALE ȘI MĂSURILE PROPUSE PENTRU REALIZAREA ACESTUIA

 

 

 

OBIECTIVE GENERALE

Nr.

crt.

Obiective generale

Obiective specifice

Activități desfășurate

Finanțare buget local

Indicatori

Termene

2017

2018

2017

2018

1

Monitorizarea

și creșterea calității serviciilor sociale oferite, precum și asigurarea contiunității acestora pe plan local  

1.1           Identificarea problematicii sociale existente pe plan local prin analizarea nevoilor sociale și a situațiilor de vulnerabilitate a beneficiarilor de servicii

 

 

– analizarea și înregistarea cererilor de servicii sociale în vederea stabilirii clare a nevoilor sociale existente

Finanțare buget local

 

Nr.bene-ficiari

Nr.bene-ficiari

Permanent

– adaptarea serviciilor sociale la tipurile de beneficiari și situațiile de vulnerabilitate

 

 

 

 

1.2           Promovarea unui sistem de furnizare a serviciilor sociale bazat pe urgența situației de nevoie și prioritatea recunoscută de comunitate

– soluționarea cu precădere a problemelor sociale urgente prin acordarea de ajutoare de urgență aprobate prin HCL la propunerea primarului

 

 

 

 

1.3           Creșterea calității resurselor umane cu atribuții în domeniul asistenței sociale

-Însușirea de către personalul angajat a legislație în vigoare, aplicarea și adaptarea acesteia la problematica socială existent

 

 

Evaluarea periodică a personalului

Semestrial la sistenți personali și anual la personalul de specialitate angajat.

1.4           Informarea și sensibilizarea opiniei publice la problema persoanelor aflate în dificultate și a vârstnicilor

Acțiuni umanitare cu ocazia sărbătorilor legale sau alte situații deosebite

Finanțare buget local și sponzorizări

 

 

Ocazional

 

1.5           Consiliere și mediere în vederea cunoașterii de către persoanele aflate în dificultate a beneficiarilor de asistenșă socială acordate pe plan local

Consiliere socială primară

Finanțare buget local

 

 

Permanent

 

 

2

Promovarea transparenței și facilitarea accesului membrilor comunității la beneficii și servicii sociale

2.1 acordarea de asistenșă și protecție socială pentru familiile/persoanele fără venituri sau cu venituri reduse – Legea 416/2001

Acordarea ajutorului social și sprijinirea beneficiarilor de ajutor social la plata cheltuielilor de încălzire cu lemne a locuinței în perioada rece

Bugetul de stat

 

 

Sezonier

 

 

2.2.Acordarea de prestații în bani – alocații de susținere a familiei, alocației de stat etc.

Sprijinirea populației în vederea completării formularelor pentru acordarea alocațiilor complementare și de susținere a alocațiilor de stat pentru copii etc.

Bugetul de stat

 

 

Permanent

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.Măsuri de asitentă și protecție socială pentu familie/persoane fără venituri sau cu venituri reduse în perioada sezonului rece –OUG 70/2011

Sprijinirea populației în vederea completării formularelor pentru acordarea ajutorului de încălzire cu lemne a locuinței în perioada rece

Bugetul de stat

 

 

 

 

 

2.4.Măsuri de sprijinire pentru persoanele aflate în dificultate prin programe de ajutoare

 

Depozitarea, distribuire de produse alimentare către categoriile sciale defavorizate în cadrul programului POAD

-distribuirea lapte praf copiilor născuți prematur  

Program European /Crucea Rosie

 

 

 

 

 

 

2.5.Măsuri de protecție și asistență acordat persoanelor cu handicap

Întocmirea anchetelor în vederea stabilirii gradului de handicap pentru a beneficia de indemnizație de handicap, asistență medicală etc.

-asigurarea sumelor pentru plata salariilor asistentilor personali si a indemnizatiilor lunare cuvenite persoanelor cu handicaop grav

Buget local

 

 

Permanent

 

 

2.6.Măsur de asitență în vederea protecției copilului, combaterea violenței în familie și medierea conflictelor familiale, asigurarea tutelei și desemnarea curatorului special

-Stabilirea unor măsuri protective pentru copii aflați în dificultate

 

-Copii instituționalizați

Buget local

 

 

Permanent

 

 

 

2.7. Măsuri de stimulare participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate conform L.248/2015

Întocmirea dosarelor, achiziția și distribuirea tichetelor sociale petru grădiniță

Bugetul de stat

 

 

Cursul anului școlar

 

 

 

Aplicarea Planului de acțiune se va face în condițiile unei verificări periodice a nevoilor de asistență a beneficiarilor așa cum este prevăzut și stabilit în legislație și finanțările prevăzute și aprobate în buget.

Galda de Jos la data de 22 iulie 2019

 

                                                                                                PRESEDINTE DE SEDINTA
HIRBEA MARINEL

 

CONTRASEMNEAZA PENTRU LEGALITATE
pt. SECRETARUL COM. GALDA DE JOS
UDREA MARINA VALERIA