PLANUL ANUAL DE ACȚIUNE

privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul local al comunei Galda de Jos pentru anul 2018

Având în vedere:

  1. Strategia locală de dezvoltare a serviciilor sociale, respectiv următoarele obiective operaţionale:

a) Obiective generale:

  • îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor sociale la nivel local;
  • serviciile oferite de către personalul cu atribuții de, vor fi orientate spre promovarea autonomiei persoanei vulnerabile şi favorabile incluziunii sociale;
  • tratamentul corect şi echitabil al tuturor copiilor în societatea noastră, în exercitarea drepturilor de către copii;
  • dezvoltarea serviciilor sociale cu caracter primar;
  • dezvoltarea parteneriatelor;
  • dezvoltarea activităților de informare asupra drepturilor și obligațiilor cetățenilor;
  • diversificarea acțiunilor de conștientizare și sensibilizare socială;
  • dezvoltarea serviciilor destinate persoanelor cu handicap;
  • prevenirea marginalizării sociale;
  • combaterea riscului de excluziune socială;
  • combaterea abuzului și neglijării persoanelor vârstnice;

b) Obiective specifice :

  1. Implementarea unitară şi coerentă a prevederilor legale din domeniul asistenţei sociale, corelate cu nevoile şi problemele sociale ale Grupului ţintă (categoriilor de beneficiari)
  2. Înfiinţarea şi actualizarea continuă a unei Baze de date care să cuprindă date privind beneficiarii (date de contact, vârstă, nivel de pregătire şcolară şi profesională, adrese de domiciliu etc.), date privind indemnizaţiile acordate (ajutoare sociale, ajutoare de urgenţă, ajutoare pentru încălzire, ajutoare materiale, alocaţii de susţinere etc.), cuantumul şi data acordării acestora, precum şi alte informaţii ;
  3. Înfiinţarea şi implementarea unui sistem armonizat și integrat de furnizare a tuturor categoriilor de servicii sociale la nivelul comunei Galda de Jos;
  4. Realizarea unor parteneriate public-public, public-privat cu alte autorităţi sau instituţii publice, ONG – uri etc.
  5. Îmbunatatirea calitatii vietii pentru copii ai caror parinti sunt plecati la munca in strainatate
  6. Favorizarea dificultăţilor cauzate de incapacitatea de a crea condiţii în acord cu posibilităţile şi resursele pe care le au persoanele cu dizabilităţi
  7. Pregatirea continua a personalului
  8. Asigurarea dreptului copiilor la educatie
  9. Acreditarea serviciilor de asistență socială acordate de Primăriei comunei Galda

Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul local cuprinde:

  1. Date privind administrarea, înfiinţarea şi finanţarea serviciilor sociale – capitolul I;
  2. Planificarea activităţilor de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local/judeţean -capitolul II;
  3. Programul de formare şi îndrumare metodologică a personalului care lucrează în domeniul serviciilor sociale – capitolul III.

 

CAPITOLUL I

 Administrarea, înfiinţarea şi finanţarea serviciilor sociale

A. Serviciile sociale existente la nivel local

Nr. crt.Cod serviciu social, conform
Nomenclatorului serviciilor
sociale
Denumirea
serviciului
social
CapacitateGrad de
ocupare
Bugetele estimate pe surse de finanţare, pentru serviciile sociale
existente:
Buget localBuget
judeţean
Buget de
stat
Contribuţii
persoane
beneficiare
Alte surse
1
Total         

 

B. Servicii sociale propuse spre a fi înfiinţate

Denumire
serviciu
social
propus
Cod
serviciu
social
Categorie
beneficiari
Capacitate
necesară
Capacitate
clădire/
spaţiu
necesar
– mp –
Resurse umane necesare (personal de specialitate, de îngrijire şi asistenţă; personal gospodărie, întreţinere-reparaţii, deservire)Bugetele estimate pe surse de finanţare, pentru serviciile sociale propuse pentru a fi înfiinţate:Justificare
Buget
local
Buget
judeţean
Buget de
stat
Contribuţii
Personae beneficiare
Alte
surse
   Nr. benef./ziNr.
locuri
(în paturi)
        
    

 

C. Programul anual de contractare a serviciilor sociale din fonduri publice, în baza prevederilor Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, pentru realizarea obiectivelor specifice bugetul estimat pentru anul 2018 este de 97.880 lei.

Se aplică şi în cazul programelor de finanţare nerambursabile pentru activităţi nonprofit de interes general, în baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare.

D. Programul de subvenţionare a asociaţiilor, fundaţiilor şi cultelor recunoscute de lege, în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, cu completările ulterioare:

1. Serviciile sociale eligibile/neeligibile pentru a primi subvenţii de la bugetul local:

  1. a) . . . . .—- . . . . .
  2. b) . . . . . —- . . . .

2. Capitolele de cheltuieli curente de funcţionare a unităţilor de asistenţă socială, pentru care se pot acorda subvenţii;

3. Bugetul estimat al programului de subvenţionare ______-_____

 

CAPITOLUL II

Planificarea activităţilor de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local în conformitate cu prevederile art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 797/2017

1. Revizuirea/Actualizarea informaţiilor care se publică pe pagina proprie de internet/se afişează la sediul serviciului public de asistenţă socială:

a) Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale;
b) Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul consiliului judeţean/consiliului local;
c) Activitatea proprie şi serviciile aflate în proprie administrare – formulare/modele de cereri în format editabil, programul instituţiei, condiţii de eligibilitate, informaţiile privind costurile serviciilor sociale acordate, pentru fiecare serviciu furnizat etc. – se actualizează cel puţin lunar;
d) Informaţii privind serviciile sociale disponibile la nivelul unităţii administrativ – teritoriale/subdiviziunii administrativ – teritoriale, acordate de furnizori publici ori privaţi:
(i) lista furnizorilor de servicii sociale din comunitate şi din judeţ şi a serviciilor sociale acordate de aceştia – se actualizează lunar;
(ii) serviciile sociale care funcţionează în cadrul/coordonarea serviciului public de asistenţă socială: nr. cod serviciu, datele privind beneficiarii, costurile şi personalul/tipul de serviciu, înregistrate în anul anterior etc. – se actualizează trimestrial/anual;
(iii) situaţii statistice care privesc serviciile sociale organizate şi acordate la nivelul judeţului şi al sectoarelor municipiului Bucureşti – se actualizează cel puţin anual;
e) Informaţii privind alte servicii de interes public care nu au organizate compartimente deconcentrate la nivelul unităţii administrativ – teritoriale6
– se actualizează cel puţin trimestrial;

2. Activităţi de informare a publicului, altele decât activitatea de informare a beneficiarului în cadrul procesului de acordare a serviciilor sociale, respectiv pe perioada realizării evaluării iniţiale, a anchetelor sociale sau a activităţii de consiliere în cadrul centrelor de zi;
3. Telefonul verde;
4. Campanii de informare şi sensibilizare a comunităţii, organizate de serviciul public de asistenţă socială sau în colaborare cu alte servicii publice de interes local etc.;
5. Campanii de promovare a serviciilor sociale ale serviciului public de asistenţă socială;
6. Organizarea de întâlniri tripartite: furnizorii de servicii sociale, organizaţii de voluntariat, asociaţii ale persoanelor beneficiare etc.;
7. Activităţi de informare şi consiliere realizate prin serviciul de asistenţă comunitară, cum ar fi: conştientizare şi sensibilizare a publicului privind riscul de excluziune socială, respectarea drepturilor sociale şi promovarea măsurilor de asistenţă socială, mediere socială etc.;
8. Mesaje de interes public transmise prin presă.

 

CAPITOLUL III

Programul de formare şi îndrumare metodologică a personalului care lucrează în domeniul serviciilor sociale

1. Propuneri de activităţi de formare profesională continuă în vederea creşterii performanţei personalului din structurile proprii/instruire etc.:


a
) cursuri de perfecţionare

 

Persoane vizateNr. de persoaneBuget estimat
Resp. asistenţă socială22000 lei

b) cursuri de calificare

Persoane vizateNr. de persoaneBuget estimat
 

c) sesiuni de instruire pentru:

c.1. personalul din centre conform cerinţelor standardelor de calitate;
c.2. asistenţi personali;
c.3. îngrijitori informali;
c.4. voluntari;

d) organizarea de întâlniri de tip peer review, inclusiv prin structurile asociative ale municipiilor, oraşelor, comunelor, prin asociaţii profesionale, prin asociaţii de dezvoltare intercomunitară etc.:

Teme de interesNr. de persoaneBuget estimat
 

e) participarea la sesiunile de formare organizate prin programe de interes naţional;
f) altele: . . . . . . . . . .

2. Încheierea de contracte de supervizare profesională/Revizuirea fişelor de post în vederea asigurării coordonării profesionale sau încheierea de contracte de supervizare în servicii sociale:

a) pentru asistenţi sociali : nr . -; buget estimat ___-______;
b) pentru psihologi: nr. . . . . . . . . .; buget estimat__-______.;

Intocmit,
Coinsilier asistenţă socială
Popa Carmen Lacrima